مقاله
بازاریابی مدرن در مقایسه با بازاریابی سنتی دارای مزایایی است که دنیای تجارت را متحول کرده است.بازاریابی در گذشته فعالیتی پرهزینه تلقی می شد که بسیاری از کسب و کارها از آن فاصله می گرفتند در حالی که بازاریابی یک سرمایه گذاری برای رسیدن به هدف محسوب می شود . بازاریابی دیجیتال ( Digital Marketing ) بخش عمده بازاریابی مدرن محسوب می شود که اپلیکیشن بُنت در ارائه خدمات آنلاین خود از آن بهره میبرد.
البته توجه به این نکته که بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن مکمل هم هستند نیر اهمیت بالایی دارد.
اپلیکیشن بُنت به این مهم اهمیت داده و جهت بهبود عملکرد خود در بازاریابی از قانون 20/80 بهره می برد.
بنا به این قانون 80 درصد بودجه و زمان خود را صرف بازاریابی دیجیتال و 20 درصد را نیز صرف بازاریابی سنتی نموده است.
بازاریابی دیجیتال ( Digital Marketing ) به معنای استفاده از ابزارهای موجود و دیجیتال می باشد :
-
اینترنت و تکنیک های اینترنتی ، وب سایت ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل
-
دنیای دیجیتال ( آنلاین و آفلاین ) و…
-
بسترهای ارتباطی مانند سرویس های پیام کوتاه و چندرسانه ای ( SMS , MMS )
-
و …
تیم بازاریابی دیجیتال ( Digital Marketing ) از افرادی حرفه ای و خلاق تشکیل می شود .
استراتژی ها و تکنیک های تیم بازاریابی بُنت بر اساس اهداف و جامعه خدمات آنلاین اپلیکیشن بُنت بسته به موقعیت منحصر به افراد جامعه طرح ریزی شده است.
مواردی از ابزارهای اینترنتی و دیجیتالی استفاده شده توسط تیم بازاریابی اپلیکیشن بُنت :
-
وب سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
-
بهره بردن از شبکه های اجتماعی (Social Network)
-
بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
-
تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising )
-
بازاریابی ایمیلی (Email Marketing )
-
بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)
-
و …
تفاوت های استراتژی بازاریابی دیجیتال ( Digital Marketing ) تیم اپلیکیشن بُنت :
* امکان مشخص کردن مخاطب هدف جهت ارائه خدمات مورد نیاز
-
استراتژی بازاریابی اپلیکیشن بُنت قابلیت مشخص کردن مخاطب خاص در پلتفرم های منحصر بفرد را دارد.
-
شناسایی و یافتن مخاطب هدف بر اساس سن ، جنس ، مکان و زمان استفاده از خدمات ، میزان تحصیلات و …
* افزایش رضایت مشتریان
-
در بازاریابی دیجیتالی بر خلاف بازاریابی سنتی اولویت با حفظ رضایت مشتری و وفاداری می باشد .
* آشنایی و شناخت نیازهای اساسی افراد به خدمات
-
با توجه به رقابت سخت و اشباع شدن بازارها اپلیکیشن بُنت بدنبال کسب سهم بیشتری از بازار است .
* داشتن جامعه بزرگتر و تعداد مشتریان بیشتر
-
در بازاریابی سنتی بدلیل حضور فیزیکی اصولا تعداد مشتریان کمتر می باشد.
-
اما در بازاریابی مدرن و دیجیتالی جامعه هدف بزرگتر بوده و تعداد مشتریان بیشتر است.
-
البته این نکته که در ارتباط حضوری می توان از شخصیت مشتریان اطلاعات بیشتری بدست آورد.
* توجه بیشتر و بهتر به سلایق و نظرات کاربران
-
در بازاریابی سنتی نظرسنجی افراد بصورت فراوانی انجام شده و گزارش می شود.
-
استراتژی تیم بازاریابی اپلیکیشن بُنت بگونه ای است که پشتیبانی و گزارش نظرات و نیازهای کاربران بصورت تک تک بررسی شود.
* کمتر شدن هزینه برای کاربران
-
بدلیل کم هزینه بودن و حتی رایگان بودن هزینه تبلیغات در بازاریابی دیجیتال ( Digital Marketing ) هزینه ارائه خدمات به کاربران نیز کاهش می یابد.
-
در بازاریابی دیجیتال ( Digital Marketing ) اطلاعات بهتر و سریعتر در اختیار افراد قرار می گیرد .
-
بدلیل دیده شدن بیشتر محصول در بازاریابی دیجیتال امکان رشد جامعه آماری بصورت چشمگیری بالا می رود.
* امکان دیده شدن بهتر محصول
-
در بازاریابی دیجیتال ( Digital Marketing ) بر خلاف سنتی می توان به راحتی محصولات خود را به نمایش گذاشت .
* ارائه محصولات بصورت سفارشی مورد نیاز کاربر
-
با استفاده از بازاریابی دیجیتال و در نظر گرفتن نیازهای کاربران اپلیکیشن بُنت سعی دارد محصولات خود را بصورت سفارشی ارائه دهد.
* دسترسی راحتر و همیشگی بودن خدمات
-
بهره بردن از امکانات Digital Marketing باعث می شود تا بصورت 24 ساعته و به راحتی در دسترس باشد.
* تعامل بهتر و برقراری ارتباط موثر با کاربران
-
در پشتیبانی و بازاریابی دیجیتالی اپلیکیشن بُنت برای برقراری ارتباط با مشتری نیازی به حضور فیزیکی نیست.
* امکان انتخاب بهتر محصول مورد نیاز
-
کاربران و مخاطبان می توانند در فضای اینترنت و دیجیتال عکسهای محصول ، نظرات کاربران و امتیاز هر محصول را مشاهده و انتخابی آگاهانه داشته باشند.
* تنوع بالا در ارائه محتوا و خدمات
-
به دلیل امکانات اینترنت می توان محصولات ، خدمات و محتوا را با تنوع بالا ارائه کرد.