مقاله
چندی است ویروس کرونا در جوامع و همه دنیا فراگیر شده و زندگی همه اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. این تاثیرات باعث ایجاد تغییراتی در نیازهای روزمره افراد و همچنین نحوه زندگی آنها شده است. اگر کمی به زندگی افراد و تغییرات به وجود آمده توجه کنیم ، خواهیم دید محدودیت های به وجود آمده بابت کرونا خیلی از مشاغل را دچار بحران کرده و بسیاری از کسب و کارها را تا مرز ورشکستگی کشانده است.
این امر از سویی نیز باعث تغییر شکل بعضی از کسب و کارها و فعالیت ها شده است.
همچنین در بعضی موارد باعث شکل گیری فعالیت های نوینی شده که در گذشته اهمیت کمتری داشته اند.
خیلی از افراد برای انجام دادن امور و فعالیت های روزانه خود ناچار به انجام سفرهای گوناگون هستند.
بسیاری از این سفرها ضروری بوده و اجتناب ناپذیر هستند.
اعمال پروتکل های بهداشتی و به وجود آمدن محدودیت های مختلف برای کنترل شیوع کرونا بیش از پیش استفاده از خدمات آنلاین را پررنگ نموده است.
اثرات مثبت کرونا بر برخی از کسب و کارها
کووید 19 برای بسیاری از مشاغل تهدید و برای برخی از کسب و کارها فرصت تلقی میشود.
بسیاری از کسب و کارها از این شرایط استفاده کرده و بستری از پیشرفت را برای خود ایجاد کرده اند.
مشاغلی نظیر شغل های خرد و کارگاه ها متحمل بیشترین ضرر و زیان شده اند.
در این میان کسب و کار های آنلاین به صورت چشمگیری سیر صعودی داشته اند.
بسیاری از کسب و کارها توانسته اند از شرایط استفاده و فعالیت خود را گسترش دهند.
از بستر اینترنت و خدمات آنلاین استفاده کرده و از شیوع کرونا بهره ببرند.
برندها با ارائه خدمات آنلاین در زمینه نیازهای اساسی مردم توانستند نظر بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کنند.
بهطور مثال در ایام قرنطینه و تعطیلی فروشگاههای سنتی با تأمین کالاهای موردنیاز مردم و ارائه خدمات خرید آنلاین توانست رشد قابل توجهی داشته باشند.
بهطورکلی متخصصان در زمینه تحلیل کسب و کارها معتقدند که در دوران شیوع کرونا و پس از آن بیزینس و ارائه خدمات هر سازمان باید شکل جدید به خود بگیرد و پیشبینی میشوند که تمامی صنایع تا حد امکان در بستر آنلاین گسترش داده شوند.